Володимир Бєлий: зміст освіти і реформа
Просмотров: 1174
7 вересня 2018 10:17
Чи можуть фундаментальні науки, визнані світом, не бути у переліку предметів за курс основної (базової) середньої освіти?
Звісно, що ні, адже освітня система кожної окремої країни на сучасному етапі цивілізації не може дозволити собі ігнорувати явище глобалізації світу. Тому, зазвичай, учні 5-9 класів мають у своєму розкладі десь зо два десятки предметів.
Чи можуть якісь з цих предметів зникати з розкладу занять у старшій школі, тобто під час здобуття повної загальної середньої освіти?
Не можуть на рівні системи освіти чи закладу, але не тільки можуть, а й мають зникнути на рівні окремого учня.
Після базової освіти повна загальна середня освіта сучасного рівня якості означає її здобуття на поглибленому змісті того чи іншого ПРОФІЛЬНОГО циклу предметів. Саме ЦИКЛУ, а не одного-двох, профільних предметів з основ наук, бо поки його (старшокласника) навчання залишається ще загальноосвітнім, а не професійним. За сутністю, тобто за змістом.
Звісно, забезпечити такий зміст навчання старшокласників по-справжньому методом простого переводу з 9-го до 10-го класу у «рідній» школі та ще й в умовах збереження структури предметів основної школи є НЕМОЖЛИВИМ.
Тому-то світ з давніх-давен вчить кожного окремого старшокласника у одно- чи багато-профільному ліцеї (якщо той дуже великий), але не у тому самому класі, що сформувався ще у початковій школі.
Якщо й буває багатопрофільність, то у певному закладі, а не у традиційному пострадянському класі і, тим більше, не в окремих учнів такого класу.
ЗМІСТ навчання українських старшокласників давно не має бути таким, як досі, коли їх всіх женуть «галопом по Європах» за тією самою структурою предметів, що й у 5-9 класах.
Источник: osvita.ua
Звісно, що ні, адже освітня система кожної окремої країни на сучасному етапі цивілізації не може дозволити собі ігнорувати явище глобалізації світу. Тому, зазвичай, учні 5-9 класів мають у своєму розкладі десь зо два десятки предметів.
Чи можуть якісь з цих предметів зникати з розкладу занять у старшій школі, тобто під час здобуття повної загальної середньої освіти?
Не можуть на рівні системи освіти чи закладу, але не тільки можуть, а й мають зникнути на рівні окремого учня.
Після базової освіти повна загальна середня освіта сучасного рівня якості означає її здобуття на поглибленому змісті того чи іншого ПРОФІЛЬНОГО циклу предметів. Саме ЦИКЛУ, а не одного-двох, профільних предметів з основ наук, бо поки його (старшокласника) навчання залишається ще загальноосвітнім, а не професійним. За сутністю, тобто за змістом.
Звісно, забезпечити такий зміст навчання старшокласників по-справжньому методом простого переводу з 9-го до 10-го класу у «рідній» школі та ще й в умовах збереження структури предметів основної школи є НЕМОЖЛИВИМ.
Тому-то світ з давніх-давен вчить кожного окремого старшокласника у одно- чи багато-профільному ліцеї (якщо той дуже великий), але не у тому самому класі, що сформувався ще у початковій школі.
Якщо й буває багатопрофільність, то у певному закладі, а не у традиційному пострадянському класі і, тим більше, не в окремих учнів такого класу.
ЗМІСТ навчання українських старшокласників давно не має бути таким, як досі, коли їх всіх женуть «галопом по Європах» за тією самою структурою предметів, що й у 5-9 класах.
Источник: osvita.ua