Мелітопольгаз не надав інформацію про клієнтів ПОН
У жовтні 2020 року від 1 до 3-х днів 73559 мешканців Мелітополя газом забезпечував постачальник «останньої надії» (ПОН).Так сталося через те, що поточний постачальник газу цих споживачів в зазначені період не зміг забезпечити їх газом.Відповідні дані з’явилися у реєстрі ПОН в автоматичному режимі.
За правилами роботи газового ринку, рахунки за кілька днів поставки блакитного палива споживачам має виставити ПОН. Дані для виставлення рахунків (EIC-код – індивідуальний газовий код споживача - та адресу) ПОН має отримати від місцевого облгазу ПРАТ «Мелітопольгаз», як того вимагає законодавство. Зокрема, в Кодексі ГТС зазначено, що дані про споживача облгаз має надати протягом 3-х діб з моменту, як споживач потрапив на газопостачання до ПОН.
Відповідна скарга на дії Мелітопольгазу була направлена постачальником «останньої надії» до Регулятора ринка – Нацкомісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Нагадаємо, що з 1 серпня 2020 року завершилося державне регулювання ринку природного газу для побутових споживачів (фізосіб). Це означає, що єдиної ціни на газ більше немає, кожен постачальник самостійно визначає ціни на блакитне паливо. Тарифні плани на газ змінюються щомісяця та анонсуються за 5 днів до початку місяця постачання.
На газовому ринку також працює постачальник «останньої надії», який забезпечує газом споживачів, що раптово втратили ринкового постачальника газу. До 2023 року роль ПОН виконує ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України».