Велоактивісти Мелітополя розповіли про пріоритетність в будівництві вуличної інфраструктури

Просмотров: 1085
4 січня 2022 11:46

Активна спільнота велосипедистів надала мерії пропозиції щодо заходів, які б дозволили зробити пересування на двоколісному транспорті в Мелітополі безпечним.

В Мелітополі на сьогодні, як повідомляли "МВ", поки що з’явились тільки «натяки» на майбутню велоінфраструктуру – розмітка на тротуарах на вулицях Гризодубової і Брів-ла-Гайярд. Відповідно до неї одну доріжку мають між собою ділити пішоходи і велосипедисти. Рішення неідеальне, але принаймні перший крок у відповідному напрямку зроблений, відзначають місцеві активісти.

- Добре те, що влада нарешті звернула увагу на проблему з безпекою велосипедистів в Мелітополі і почала хоч щось робити, - відзначає Ірина Шевченко – керівник ініціативної групи «MeloVeloCity». – Але інша сторона медалі – ширина велодоріжок на згаданих вулицях не відповідає будівельним нормам. Двостороння велодоріжка має бути не менше  2,5 метрів, а фактично там 1,6-2 метри. А взагалі, велосипедисти їздять з обох боків вулиці і є потреба в велоінфраструктурі з обох боків. По-друге, відсутні знаки, як того вимагають Правила дорожнього руху, та велопереїзд, тобто не облаштоване відповідним чином місце перетину велосипедної доріжки з проїжджою частиною. Його позначають горизонтальною розміткою (це має бути суцільна червона смуга, по обидві боки якої є білі квадрати – авт.) і відповідними знаками, аби попередити водіїв, що тут може на дорозі з’явитися велосипедист.  Цього зроблено теж не було і ти доїжджаєш до «зебри», і маєш злізти з велосипеда і перетинати дорогу, як пішохід. Дуже гарне покриття, але, як показує практика інших міст, при такому тісному сусідстві велодоріжки з тротуаром доцільніше використовувати різні види чи кольори покриття, наприклад: плитка для тротуару і асфальт для велодоріжки.

У випадку з вулицею Гризодубової активісти пропонують на ділянці від проспекту 50-річчя Перемоги до вулиці Ломоносова зробити на стороні школи №15 односторонню велодоріжку шириною 1,5 метри по напрямку руху авто. І таку саму ділянку тротуару виділити вздовж школи №14 і далі. А від вулиці Ломоносова до залізничного вокзалу варто зробити велосмуги по обох сторонах проїжджої частини.

- Якщо взяти вулицю Шмідта і Івана Алексєєва, там також після ремонту згідно Концепції розвитку велосипедної інфраструктури м.Мелітополя мала з’явитись якась велосипедна інфраструктура – доріжки, смуги, або принаймні обмеження швидкості до 30 кілометрів на годину, - продовжує Ірина. – Для нас самих стало новиною, що жодного згадування про потреби велосипедистів в результаті на цій ділянці немає. А кругове перехрестя з тією розміткою, яка там зараз є, проїжджати на двоколісному транспорті досить незручно, якщо ти обираєш такий варіант: спішуєшся і йдеш переходами. А якщо лишаєшся на велосипеді, то наражаєшся на небезпеку з боку автомобілів, які рухаються швидше.   На цьому кільці багато місця, як всі бачили, тож для велодоріжок можна було виділити смугу.

Ще один приклад ігнорування потреб велосипедистів реконструкція вулиці Івана Алексєєва та Каховського шосе. Але й тут не знайшлось місця для двоколісного транспорту.

- При тому, що там зараз ідеально рівне покриття, ніяких фізичних обмежень швидкості руху немає. Смуги досить широкі, автомобілі можуть розганятися, і для велосипедистів це несе ще більшу загрозу. А місцями ще є відбійники і ти фактично опиняєшся між ними і машинами. А це напрямок дуже популярний у велосипедистів, по-перше, багато, хто таким чином добирається на роботу на підприємства, що розташовані в цьому районі, по-друге, цією дорогою можна виїхати за межі міста.

Ірина Шевченко наголошує, що вона разом з однодумцями не є фахівцями в сфері будівництва чи проектування, але спільнота самотужки вивчає відповідні норми, досвід інших міст та країн. А також має досвід постійного користування велосипедним транспортом, відповідно і бачить всі недоліки існуючої транспортної системи.

- Кілька тижнів тому в нас була зустріч з міським головою Іваном Федоровим, він запевнив, вважає велоінфраструктуру в Мелітополі потрібною і обіцяв підтримку, - підкреслює Ірина. – Направду, вже через кілька днів після того нанесли розмітку на вулиці Шмідта та круговому перехресті для руху та паркування авто, але без велосмуг. Наразі ми узагальнили та передали Івану Сергійовичу наші пропозиції, в яких показуємо проблему і шлях її вирішення. Наприклад, ми вважаємо, що варто зменшувати смуги для авто до 3-3,5, використовувати «острівці» безпеки між ними та велосипедними смугами. Також ми наголошуємо, що в місцях потенційного розташування велосмуг варто віддавати перевагу паралельному паркуванню над паркуванням «ялинкою» тощо.

На нашу думку, пріоритетність в будівництві вуличної інфраструктури має бути в порядку: пішоходи, велосипедисти, громадський транспорт, а вже потім приватні авто. Велосипед – зручний і безпечний вид транспорту, а найбільшу загрозу на дорозі несуть саме авто. Тож інтеграція велосипеда в загальну транспортну систему сприятиме підвищенню рівня безпеки та мобільності населення нашого міста.




Похожие новости: