Що таке інтернет-еквайринг?
Інтернет-еквайринг — це технологія, що дозволяє оплачувати покупки за допомогою пластикових або віртуальних карток. Для цього використовується платіжний інтерфейс на сайті або термінали, які зазвичай можна знайти в супермаркетах, кафе, магазинах тощо. Тобто більшість українців регулярно мають справу з еквайрингом. Сам термін походить від англійського “internet aquiring”.
Деякі інтернет-магазини ідуть далі та підключають оплату криптовалютами. Це відкриває ще більше можливостей для клієнтів. Такі можливості надає сервіс Whitepay від найбільшої європейської біржі WhiteBIT — https://whitepay.com/uk/product/.
Які можливості надає інтернет-еквайринг?
Створення періодичних платежів — оплат, які виконуються автоматично та за певним графіком. Клієнт підтверджує лише перший платіж. Зазвичай така функція використовується у застосунках, освітніх порталах і т.д.
Резервування суми на картці. Ця функція просто необхідна у деяких випадках, а у разі скасування угоди гроші знову стають доступними власнику.
Відправлення інформації із платіжними даними. Цей інструмент зазвичай використовується під час продажу квитків.
Зберігання картки дозволяє клієнту вводити дані своєї картки лише раз.
Створення інвойсів допомагає виставляти рахунки за допомогою E-mail або SMS.
Однак, серед усіх цих переваг існують і деякі недоліки інтернет-еквайрингу. А саме: Такий вид оплати досить важко під'єднати. На це може піти не один день, до того ж інколи потрібні технічні доопрацювання та постійний контроль.
Не всі покупці довіряють такому виду оплат, особливо якщо сайт новий або маловідомий.
Магазин повинен надати клієнтам високий рівень безпеки, адже кількість шахраїв в цій сфері достатньо висока.
Клієнт може оскаржити платіж через банк у разі помилки, обману, втрати товару поштою тощо. У такому разі кошти можуть бути повернуті клієнту.
Як це працює?
Зазвичай існує три кроки оплати онлайн:
- Після кліку на кнопку “Сплатити” покупця перенаправляють на сторінку оплати, де він вводить свої реквізити. Потім ці дані отримує платіжний провайдер.
- Далі запит переходить до банку-еквайра, який своєю чергою передає його в платіжну систему (Visa або Mastercard).
- Потім відбувається декілька етапів перевірки. У разі успіху, емітент списує гроші та ця інформація доходить до продавця. В кінці клієнт бачить повідомлення про успішне завершення транзакції.
- Звісно, кожна операція супроводжується комісією, яка розподіляється учасниками цього ланцюга. Зазвичай комісія входить у ціну товару.