США вдарили по тіньовому флоту Путіна: під санкції потрапили ще три танкери
Сполучені Штати Америки у п'ятницю, 1 грудня, наклали санкції на три танкери та три судноплавні компанії з різних країн у відповідь на обхід цінових обмежень проти російської нафти.
Про це повідомив OFAC – санкційний підрозділ Міністерства фінансів США.
Ці санкції є продовженням обмежувальних заходів Мінфіну США, запроваджених у жовтні й листопаді цього року з метою скоротити доходи від нафти, які російський уряд використовує для фінансування війни проти України.
Під санкціями опинилися судна NS Champion, Viktor Bakaev і HS Atlantica. Вони перевозили російську сиру нафту марки Urals за ціною понад $70 за барель після того, як набуло чинності обмеження цін на сиру нафту.
Відомство наголосило, що ці три судна користувалися послугами США під час транспортування сирої нафти російського походження. За порушення вони були внесені до "чорного списку".
Окрім того, санкції запроваджено проти зареєстрованих власників цих суден: компаній Sterling Shipping Incorporated і Streymoy Shipping Limited (Об’єднані Арабські Емірати), а також ліберійської компанії HS Atlantica Limited.
Санкції передбачають блокування майна й інтересів цих компаній на території США (якщо вони є), американським громадянам та юрособам заборонено вести справи з підсанкційними компаніями.
"Забезпечення обмеження цін на російську нафту є пріоритетом для Сполучених Штатів і наших партнерів по коаліції. Націлюючись на ці компанії та їх кораблі, ми підтримуємо подвійну мету цінового обмеження: скорочуємо доходи Росії від нафти й одночасно впливаємо на стабільність світових енергетичних ринків", — заявив заступник міністра фінансів Воллі Адеймо.
У відповідь на обхід цінових обмежень проти російської нафти США в жовтні внесли до чорних списків два танкери Yasa Golden Bosphorus і SCF Primorye, зареєстровані на компанії з Туреччини й ОАЕ.
16 листопада Сполучені Штати наклали санкції на три танкери та три судноплавні компанії з ОАЕ. Окрім цього, США перевіряють 100 танкерів із 30 країн на порушення санкцій проти Росії.
- З 5 грудня 2022 року країни G7 заборонили своїм компаніям надавати послуги, такі як транспортування або страхування, для морських перевезень російської нафти, якщо вона продається дорожче ніж $60 за барель. Відтоді стелю цін не переглядали жодного разу.
- Спочатку програма працювала як треба. Міністерство фінансів США казало, що санкції впораються зі встановленою метою – обмежити доходи Росії, але так, щоб це не мало негативного впливу на світовий ринок нафти.
- Проте з літа 2023 року механізм почав втрачати свою ефективність, а середня ціна на основний експортний сорт російської нафти Urals пробила цінову стелю.