"Київстар" розраховує сьогодні остаточно відновити надання послуг
Найбільший український оператор мобільного зв'язку "Київстар" після масштабного збою о 20:00 вівторка частково відновив роботу послуг фіксованого зв'язку, завершити роботу з відновлення інших послуг у компанії пообіцяли протягом дня 13 грудня.
"Станом на 20:00 12 грудня частково відновлено роботу послуг фіксованого зв'язку. Наразі фахівці компанії працюють над відновленням інших послуг і роблять усе можливе, щоб остаточно завершити цю роботу протягом 13 грудня 2023 року. Відновлення сервісів може відбуватися поступово, про що ми повідомлятимемо додатково", - ідеться в повідомленні пресслужби "Київстар".
Атаку на компанію в понеділок у "Київстар" назвали "наймасштабнішою в історії глобального телеком-ринку хакерською атакою". Також запевнили, що фахівці компанії невідкладно розпочали відновлювати сервіси.
"Київстар" висловив вдячність правоохоронним органам, державним службам, Службі безпеки України за миттєву реакцію та професійну допомогу у вирішенні безпрецедентної ситуації.
Також від імені всієї команди "Київстар" подякував за розуміння та підтримку абонентам, колегам по телеком-ринку, корпоративним клієнтам.
У компанії запевнили, що після стабілізації роботи мережі всі абоненти та корпоративні клієнти, які внаслідок хакерської атаки не могли скористатись сервісами "Київстару", обов'язково отримають компенсації.
Служба безпеки України повідомила вдень, що відкрила кримінальне провадження за фактом кібератаки на одного із національних операторів мобільного зв’язку "Київстар".
При чому провадження відкрите одразу за вісьмома статтями Кримінального кодексу України, зокрема несанкціоноване втручання в роботу інформаційних систем, державна зрада, диверсія та ведення агресивної війни.
"Одна із версій, яку наразі досліджують слідчі СБУ, – за цією хакерською атакою можуть стояти спецслужби РФ", - повідомили в СБУ.
там пояснили, що одразу після виникнення інциденту у офіси компанії "Київстар" виїхала оперативно-слідча група СБУ, яка документує всі обставини атаки.
На місці події працюють кіберфахівці СБУ, які надають допомогу співробітникам "Київстар" і координують зусилля всіх державних установ для якнайшвидшого відновлення мережі.
Як обійти проблему
Від початку повномасштабної війни та на фоні проблем зі світлом минулої зими мобільні оператори для зручності українців запровадили систему безкоштовного внутрішнього роумінгу.
За порадами спеціалістів, у разі, якщо один з операторів недоступний, користувачі можуть перейти у мережу іншого оператора та користуватись послугами.
Для цього у налаштуваннях телефону треба прибрати автоматичний вибір мережі та обрати вручну таку, що доступна у вашій місцевості.
Проте техніки попереджали, що у разі масового підключення абонентів до іншої мережі в неї теж можуть виникнути проблеми зі зв'язком. Багато абонентів скаржаться, що не можуть перейти на роумінг іншого оператора.
У Мінцифри вже пояснили, що така схема може не працювати, адже "Київстар" не може передати інформацію про абонентів іншим операторам.
"Маємо велику кількість звернень від абонентів "Київстар" в наші кол-центри щодо послуги нацроумінгу. На нашому боці послуга працює коректно. Принаймні бачимо абонентів lifecell, зареєстрованих у нашій мережі за допомогою послуги національного роумінгу. Так само, абоненти Vodafone можуть реєструватися в мережі іншого оператора, наразі це також тільки мережа lifecell", - заявили в оператора Vodafone.
Вдень 12 грудня Vodafone повідомив про тимчасові труднощі з доступом до програми My Vodafone. Сталося це через велике навантаження на канали обслуговування. При цьому з мобільними послугами все гаразд, мережа працює, заявив мобільний оператор у Facebook.
Lifecell повідомляє про збільшення кількості звернень у кол-центр, соціальні мережі та через інші канали комунікації.
"Водночас робота нашої мережі наразі стабільна. Труднощі можуть бути із поповненням рахунку, активацією нових абонентів, сайтом чи застосунком. P.S. Kyivstar, тримайтесь!", - заявили у компанії lifecell.
МВС вже закликало просити про допомогу у нацгвардійців, поліцейських та прикордонників, які несуть службу у населених пунктах та на автодорогах. Також там закликають звертатись до пунктів незламності, де є можливість скористатися Wi-Fi.
Джерело: ВВС