18 січня – річниця авіакатастрофи з гелікоптером ДСНС у Броварах
Рівно рік тому – 18 січня 2023 року – сталась авіакатастрофа з гелікоптером ДСНС у Броварах, внаслідок якої загинуло 14 осіб, зокрема й вище керівництво МВС України.
Того ранку гелікоптер ДСНС України – EC-225 Super Puma (бортовий номер 54) – вилетів з Києва. Вже о 8:20 над Броварами гелікоптер втратив орієнтування і впав поряд з дитсадком “Джерельце” в одному з житлових кварталів міста.
Унаслідок падіння у дитсадку виникла пожежа. У житловій багатоповерхівці поруч вибило шибки. також було пошкоджено три поряд припарковані автомобілі.
На борту гелікоптера перебували 10 осіб. Всі загинули. Мовиться про:
Денис Монастирський – міністр внутрішніх справ України
Євгеній Єнін – перший заступник міністра
Юрій Лубкович – державний секретар МВС
Тетяна Шутяк – заступниця керівника Патронатної служби МВС
Михайло Павлушко – начальник управління забезпечення захисту Департаменту внутрішньої безпеки НПУ (начальник охорони міністра)
Андрій Маринченко – старший оперуповноважений в особливо важливих справах Департаменту внутрішньої безпеки НПУ (охоронець міністра)
Микола Анацький – провідний інспектор Департаменту комунікації МВС (фотограф)
Олександр Василенко – командир гелікоптера
Костянтин Коваленко – другий пілот
Іван Касьянов – бортовий механік, прапорщик служби цивільного захисту
Окрім цього, серед жертв є четверо мешканців Броварів: три жінки та дівчинка 2017 року народження, які вранці прийшли до дитсадка. Ще 31 особа зазнала поранень, з яких 13 – діти.
В Офісі президента повідомляли, що оперативна група МВС України прямувала у відрядження до “гарячої точки” у Харківській області.
Серед ймовірних причин авіакатастрофи правоохоронці розглядали три версії:
- порушення правил польоту
- технічна несправність
- умисні дії щодо знищення транспортного засобу
У серпні 2023 року розшифрували “чорні скриньки” гелікоптера.
За даними слідства, причина авіакатастрофи у Броварах – відверте порушення посадовцями ДСНС правил безпеки руху та експлуатації повітряного транспорту.
За даними розслідування ДБР, для делегації МВС виділили гелікоптер. який був на чергуванні для реагування на потенційні надзвичайні ситуації у Києві та області. Дозволів на здійснення інших польотів у нього не було.
Також відомо, що того дня в області був густий туман, відповідно видимість – украй низька. Водночас командира екіпажу не повідомили про важкі метеорологічні умови. Щобільше, екіпаж не мав допусків для здійснення польотів у негоду.
Попри ці факти, посадовці ДСНС, відповідальні за безпеку польотів, не скасували і не перенесли виліт на сприятливіший час.
Зважаючи на низьку видимість, екіпажу довелось виконувати політ на гранично низькій висоті, що була меншою навіть за висоту будівель.
У звіті ДБР мовиться, що командир екіпажу намагався облетіти багатоповерховий будинок, але різко піднявся, втратив орієнтування в просторі та під час завершення маневру, внаслідок відсутності необхідних навичок, допустив зіткнення із землею.
Тоді ж, у серпні 2023 року, Державне бюро розслідувань повідомило про підозру 5 посадовцям ДСНС, які були відповідальні за безпеку польотів. Серед них:
- начальник управління авіації та авіаційного пошуку і рятування ДСНС України
- в.о. командира спеціального авіаційного загону
- заступник командира з льотної підготовки
- командир авіаційної ескадрильї
начальник служби безпеки польотів Спеціального авіаційного загону оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України з міста Ніжин Чернігівської області
Підозри оголошено за ст. 276 ч. 3 КК України (порушення правил безпеки руху повітряного транспорту, що спричинило загибель людей та велику матеріальну шкоду). Начальнику служби безпеки польотів повідомлено про підозру за ст. 367 ч. 2 КК України (службова недбалість). Їм загрожує до 10 років ув’язнення.
27 листопада 2023 Держбюро розслідувань повідомило про завершення розслідування трагедії в Броварах.
Джерело: Букви