18 січня – річниця авіакатастрофи з гелікоптером ДСНС у Броварах

Просмотров: 450
18 січня 2024 17:30

Рівно рік тому – 18 січня 2023 року – сталась авіакатастрофа з гелікоптером ДСНС у Броварах, внаслідок якої загинуло 14 осіб, зокрема й вище керівництво МВС України.

Того ранку гелікоптер ДСНС України – EC-225 Super Puma (бортовий номер 54) – вилетів з Києва. Вже о 8:20 над Броварами гелікоптер втратив орієнтування і впав поряд з дитсадком “Джерельце” в одному з житлових кварталів міста.

Унаслідок падіння у дитсадку виникла пожежа. У житловій багатоповерхівці поруч вибило шибки. також було пошкоджено три поряд припарковані автомобілі.

На борту гелікоптера перебували 10 осіб. Всі загинули. Мовиться про:

Денис Монастирський – міністр внутрішніх справ України

Євгеній Єнін – перший заступник міністра

Юрій Лубкович – державний секретар МВС

Тетяна Шутяк – заступниця керівника Патронатної служби МВС

Михайло Павлушко – начальник управління забезпечення захисту Департаменту внутрішньої безпеки НПУ (начальник охорони міністра)

Андрій Маринченко – старший оперуповноважений в особливо важливих справах Департаменту внутрішньої безпеки НПУ (охоронець міністра)

Микола Анацький – провідний інспектор Департаменту комунікації МВС (фотограф)

Олександр Василенко – командир гелікоптера

Костянтин Коваленко – другий пілот

Іван Касьянов – бортовий механік, прапорщик служби цивільного захисту

Окрім цього, серед жертв є четверо мешканців Броварів: три жінки та дівчинка 2017 року народження, які вранці прийшли до дитсадка. Ще 31 особа зазнала поранень, з яких 13 – діти.

В Офісі президента повідомляли, що оперативна група МВС України прямувала у відрядження до “гарячої точки” у Харківській області.

Серед ймовірних причин авіакатастрофи правоохоронці розглядали три версії:

- порушення правил польоту

- технічна несправність

- умисні дії щодо знищення транспортного засобу

У серпні 2023 року розшифрували “чорні скриньки” гелікоптера.

За даними слідства, причина авіакатастрофи у Броварах – відверте порушення посадовцями ДСНС правил безпеки руху та експлуатації повітряного транспорту.

За даними розслідування ДБР, для делегації МВС виділили гелікоптер. який був на чергуванні для реагування на потенційні надзвичайні ситуації у Києві та області. Дозволів на здійснення інших польотів у нього не було.

Також відомо, що того дня в області був густий туман, відповідно видимість – украй низька. Водночас командира екіпажу не повідомили про важкі метеорологічні умови. Щобільше, екіпаж не мав допусків для здійснення польотів у негоду.

Попри ці факти, посадовці ДСНС, відповідальні за безпеку польотів, не скасували і не перенесли виліт на сприятливіший час.

Зважаючи на низьку видимість, екіпажу довелось виконувати політ на гранично низькій висоті, що була меншою навіть за висоту будівель.

У звіті ДБР мовиться, що командир екіпажу намагався облетіти багатоповерховий будинок, але різко піднявся, втратив орієнтування в просторі та під час завершення маневру, внаслідок відсутності необхідних навичок, допустив зіткнення із землею.

Тоді ж, у серпні 2023 року, Державне бюро розслідувань повідомило про підозру 5 посадовцям ДСНС, які були відповідальні за безпеку польотів. Серед них:

  • начальник управління авіації та авіаційного пошуку і рятування ДСНС України
  • в.о. командира спеціального авіаційного загону
  • заступник командира з льотної підготовки
  • командир авіаційної ескадрильї

начальник служби безпеки польотів Спеціального авіаційного загону оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України з міста Ніжин Чернігівської області

Підозри оголошено за ст. 276 ч. 3 КК України (порушення правил безпеки руху повітряного транспорту, що спричинило загибель людей та велику матеріальну шкоду). Начальнику служби безпеки польотів повідомлено про підозру за ст. 367 ч. 2 КК України (службова недбалість). Їм загрожує до 10 років ув’язнення.

27 листопада 2023 Держбюро розслідувань повідомило про завершення розслідування трагедії в Броварах.

Джерело: Букви

 




Похожие новости: