Зняли найаварійніші шари: у Запоріжжі комунальники ремонтують найбільш проблемні дороги

Просмотров: 384
18 березня 2024 22:30

Аварійний ямковий ремонт міських доріг стартував минулого тижня одразу на кількох локаціях. Частина ям вже «залатані», решта – ще в процесі.

Одна з проблемних доріг – вздовж вулиці Істоміна, що на околиці міста – між Дніпровським та Хортицьким районами. Вона має чимале стратегічне значення, адже саме цим шляхом просувається великогабаритний вантажний транспорт з сусіднього Дніпра і далі в напрямку інших міст – в об’їзд греблі Дніпрогесу. Пожвавлює трафік ще й приватний і громадський транспорт, який тут курсує, включно з приватними маршрутними таксі.

Так, ремонт на цій ділянці дороги працівники КП «ЕЛУАШ» виконують методом «гарячого» асфальтування. До виконання робіт залучили  шістьох  асфальтобетонників та чотири одиниці спецтехніки. Розпочали роботи минулого тижня й завершити налаштовані найближчим часом. Для пришвидшення темпів працюють і у вихідні дні.

- Зняли найаварійніші шари товщиною 5 см, але там ями були до 20-25 см глибиною. Оскільки погодні умови завадили вкласти асфальтове покриття раніше, взялися до роботи сьогодні – у понеділок. Загалом зняли тут близько  900 квадратних метрів полотна. Вкладаємо асфальтобетон марки Б2 теж шаром 5 см методом «гарячого» асфальтування, - розповів начальник ШЕД № 5 Хортицького району КП «ЕЛУАШ» Олексій Бука.

Минулого тижня у місті розпочали аварійний ремонт кількох таких ділянок доріг. Виокремили найпроблемніші, котрі потребують негайного «латання». Переважно це покриття магістральних вулиць, які сполучають два і більше райони, вздовж яких спостерігається інтенсивний рух транспорту і великогабаритної техніки.

- Минулого тижня ми розпочали роботи в Бородінському мікрорайоні - це підходи до Дніпрогесу з лівого і правого боків, це заїзд на Осипенківський мікрорайон, це вулиця Істоміна -  Дніпровське шосе, це Хортицьке шосе з виїздом на нові мости. Далі це буде вулиця Космічна, Набережна магістраль, Південне шосе і ті дороги, які саме сполучають наше місто з виїздом з нього, для комфортного проїзду цими ділянками, - зазначив директор департаменту муніципального управління міської ради Віталій Лисенко.  

Та поки через зменшення доходів у бюджеті міста повністю відсутні кошти на ремонт доріг. Мова йде не про капітальні, а хоча б аварійні «ямкові». Оскільки чергова сесія міської ради поки не відбулася – немає можливості перерозподілити бюджетні кошти і розпочати повномасштабний ремонт.

Втім, у департаменті муніципального управління шукають всі можливі варіанти, зокрема – провели нараду з департаментом фінансової і бюджетної політики. Разом з комісією з питань фінансів і бюджету міської ради віднайшли один з механізмів, як можна екстрено перерозподілити невелику кількість коштів, щоб розпочати невідкладно ремонт аварійних ділянок.

- Наразі ми знайшли механізм, як можна тимчасово перенести частину коштів – це 7 млн грн, які в нас ішли на заробітну плату, преміювання працівників інспекції з благоустрою, Муніципальної варти та департаменту муніципального управління. Тож ми ухвалили рішення виконавчого комітету і тимчасово ці кошти зняли для того, щоб розпочати аварійний ремонт доріг. Наразі є необхідність зробити аварійний ремонт загалом на площі приблизно 35 тис. кв. м, тобто це «латання» ям. Зараз ми зможемо зробити ремонт приблизно 6 тис. кв. м – це на найбільш важких ділянках доріг, - наголосив Віталій Лисенко. 

Реальна потреба на ремонт доріг для міста – близько 1 млрд грн, але зрозуміло, що у сучасних умовах це надзвичайно велика сума. Поки на найближчу сесію планується винести проєкт рішення про збільшення фінансування за цим напрямком на 75 млн грн.

- Ця цифра складається з 61 млн грн на ремонт  доріг та зливових лотків, тобто системи зливової каналізації. Це досить маленька сума, адже вона найменша за всі часи існування в нас комунального підприємства, і вона дозволить лише підтримувати дороги у більш-менш нормальному експлуатаційному стані. Також там закладені 4 млн грн  на нанесення дорожньої розмітки. Також в цій сумі є 8 млн грн на реконструкцію вулиці Військкоматної, що в Олександрівському районі, - додав Віталій Лисенко.

Так, на стан дорожнього покриття в місті надходить чимало скарг від перевізників – комунального транспорту і маршрутних таксі, водіїв «швидкої допомоги», екстрених служб. Незадоволення активно висловлюють і військові. Саме тому вибираючи локації для ремонту у департаменті муніципального управління перш за все керуються близькістю розташування до стратегічно важливих об’єктів.

Крім того, згідно з чинним законодавством, балансоутримувач – в даному випадку КП «ЕЛУАШ» – несе збитки через сплату штрафів, які складаються органами Патрульної поліції – за неналежний стан дорожнього покриття. Таким чином, в будь-якому разі невиконання ремонтів тягне за собою ще більші фінансові витрати, ніж підтримка доріг у нормальному експлуатаційному стані.

- До КП «ЕЛАШ» надійшло більше 60 приписів, протоколів, постанов з управління Патрульної поліції щодо незадовільного стану дорожнього полотна. Начальники дільниць ретельно обстежують ділянки доріг, складають дефектний акт з визначенням вулиці, обсягу та виконують роботи лише аварійно небезпечних ділянок.

До департаменту муніципального управління, виконавчого комітету, урядової «гарячої лінії», «прямої лінії» Запорізької обласної адміністрації надійшло дуже багато звернень  від мешканців міста щодо незадовільного стану дорожнього полотна, тому наразі й виконуються ремонти небезпечних аварійних ділянок доріг, - зазначила головний спеціаліст відділу інфраструктури міста департаменту муніципального управління Олена Жебровська.

Джерело: сайт Запорізької міської ради




Похожие новости: