Що залишилось від позитивного іміджу України?
В період з жовтня 2011 по травень 2012 року було вже 1930 повідомлень про Україну в цих медіа, з яких 1584 негативних (82%), 268 нейтральних (14%) та 78 позитивних (4%). Одна з болючих тем ще з минулого року про вбивство 250 тисяч бездомних собак та кішок, яких палили в крематорії. Це дуже гіперболізували і перші месиджі щодо бойкоту України були з Німеччини, це було по першим каналам німецького телебачення.
Наступною темою була тема Тимошенко. Фото з синцями обійшли всі медіа, їх показувала навіть "Аль-Джазіра". Це найболючіший удар по іміджу України, бо мало того, що лідери опозиції у в'язниці, до них ще й тортури застосовують.
Наступна хвиля – це в контексті Тимошенко – бойкот України як країни проведення "Євро-2012". Тему Тимошенко продовжує її донька, яка вільно спілкується англійською мовою і регулярно дає коментарі всім світовим медіа.
Свіжа тема – расизм. Деякі фотографії з фашистською символікою підписані, що події, які на них зображені, відбувалися в Києві в серпні 2007 року. Тобто, вони зараз піднімають цю тему, згадують все, що вони знають, нагнітають в світових медіа.
Останні два роки ми разом з німецькими партнерами моніторимо основні світові медіа за кількістю негативних і позитивних матеріалів про Україну. Узагальнений огляд іміджу України в Європі і світі за 10 років показує, що Україна – маловпливова і маловідома європейська держава, що знаходиться в пошуках свого місця в світі; молода демократична країна, країна поразки Помаранчевої революції; кризова країна, політично нестабільна, з неефективною владою; Чорнобиль (небезпечна країна); відомі українці: Кличко, Шевченко, Ющенко, Тимошенко; проблеми з Росією (під впливом Росії); імідж переважно негативний, високі інвестиційні ризики, корупція у всіх органах влади; красиві жінки, дешеві повії; країна можливого проведення "Євро-2012".
На фоні того як Україна невдало провела інформаційну кампанію до ЄВРО 2012, ми маємо хвилі негативної інформації, які йдуть хаотично з різних точок. Жодної реакції антікризової інформаційної кампанії з ціх тем ми не бачимо, що дуже прикро.
ЄВРО 2012 могло стати приводом для національної гордості як в середені країни, так і за кордоном, але зараз більшість інформаційних повідолень про Україну в контексті єврочемпіонату йде з негативною інформацією (Тимошенко, вбиті тварини, расизм тощо).
Останні події біля Верховної Ради не додають оптимізму іноземним туристам та вболівальнікам їхати в нашу країну.