Що несе в собі інклюзивна освіта для розвитку суспільства

Переглядів: 898

9 жовтня 2018 09:57

Що несе в собі інклюзивна освіта для розвитку суспільства фото

Запровадження інклюзивної освіти стане доброю справою не лише для дітей з особливими освітніми потребами, а й для усіх членів суспільства. Взаємодія з такими людьми вчить толерантності, вмінню співчувати та поважати особливості та індивідуальність кожного з нас. Слід лише розібратися з основними принципами інклюзії, її завданнями, цінностями та перевагами.

Поняття «інклюзія» (від англ. іnclusion) означає цілий процес, за якого збільшується ступень участі усіх без винятку громадян у суспільному житті країни. А інклюзивною освітою називається система освітніх послуг, які надаються дитині з особливими освітніми потребами, забезпечуючи її право на загальну освіту та її здобуття за місцем проживання.

Серед завдань інклюзії найголовнішим є вирішення усіх тих проблем, з якими у школі та поза нею зустрічається «особлива» дитина. Вона спонукає до визнання та реагування на освітні потреби усіх учнів. А учням з особливими потребами надає можливість активної участі як у навчальному процесі, так і у шкільному та позашкільному житті.

Інклюзивне навчання покликане змінити зміст, підходи, структуру та стратегії освіти, аби пристосувати їх до потреб усіх без винятку учнів. Воно, в першу чергу, надає доступ дітям з інвалідністю до здобуття освіти у звичайних школах, серед ровесників.

В жодному разі не слід розглядати інклюзію як реформу лише спеціальної освіти: вона стосується й неформальної освіти. У інклюзивних класах потреби однієї дитини не задовольняються за рахунок інших, а змінитися повинна не лише реакція на відмінності, але і якість освіти для дітей з особливими освітніми потребами.

Розвиток інклюзивної освіти має поступово підвищити ступень участі учнів з інклюзії у навчальному процесі та позакласному житті, з часом ліквідувавши їх суспільну ізольованість. Впровадження нової системи освіти, вочевидь, призведуть до змін у шкільній культурі та політиці школи взагалі: вона буде врешті відповідати різноманітним потребам своїх учнів. У виграші залишаться не лише учні з особливими потребами, адже бар’єри у соціалізації доводиться долати й звичайним учням.

Своє ставлення до відмінностей між учнями має змінити й вчитель. Вони стануть ресурсом педагогічного процесу, а не перешкодою для подолання. А зрозумівши особливості дітей з інклюзії, педагог здатен розуміти особливості усіх учнів класу.

Включення шкіл у процес інтеграції людей з особливими потребами до соціального життя, відбиває їх важливу роль у розвитку місцевих громад та налагоджує зв’язки між ними.

Допомогти розібратися із впливом нової реформи на навчальний процес покликаний матеріал вебінару «Соціальна інклюзія в Новій українській школі» від освітньої платформи «Всеосвіта». Спікери вебінару розглядають передумови виникнення та функції й проблеми, які долає соціальна інклюзія. Вони допоможуть педагогічним працівникам зрозуміти вимоги до вчителя, який працює в інклюзивному класі та його помічника – асистента: як розподіляються обов’язки та на що спрямована діяльність кожного.

*




Схожі новини: