Міненерго-Фірташ: газові піддавки на 10 мільярдів
Переглядів: 1420
21 грудня 2018 16:18
Суди визнали незаконними постанови уряду про норми споживання газу, які діяли з травня 2015 по серпень 2018 або більше трьох років.
Газзбути, більшість яких входить в "Регіональну газову компанію" (РГК) Дмитра Фірташа попередили персонально кожного споживача, який не має лічильника про те, що він нібито заборгував пару тисяч гривень за останні три роки.
При цьому багатозначно зауважили, що покищо грошей з нього брати не будуть, бо уряд нібито щось от-от вирішить. Хоча насправді деяким споживачам газзбути вже надіслали листи та рахунки з нарахуваннями "заднім числом" з вимогою сплати такі рахунки.
Але навіть натякати споживачам що їм прийдеться щось заплатити "заднім числом" - неприпустимо, не те що попереджати що цей борг можуть стягнути з них якщо уряд щось там не вирішить.
Це не лише протизаконно і споживачі легко оспорять такі вимоги в судах, але й політично ризиковано – суспільство відреагує вкрай негативно.
Події останнього місяця тому яскравий приклад. Тому це ніщо інше, як спроба через маніпуляцію суспільною думкою створити тиск на уряд для прийняття вигідного газзбутам рішення та посіяти в суспільстві невдоволення.
А що ж таке має вирішити уряд та за чий рахунок?
Наприкінці листопада Міненерго, яке власне і "наламало дров" із незаконними постановами публікує проект постанови, яка нібито покликана вирішити проблему і саме цей проект подається газзбутами та самим Міненерго як майже Святий Грааль.
Є великі сумніви що це дійсно рішення, а швидше виглядає як черговий схематоз. Але хтось дуже зацікавлений в схематозі, бо зі всіх сил просуває цей проект. Вже за тиждень після оприлюднення - 6 грудня, він виноситься на урядовий комітет. Просто небачена спритність для таких рішень.
Зрозуміло, що ключовим в цій постанові є не нові норми споживання газу (величина яких до речі, то окрема тема для розмови), бо з літа це вже щонайменше третій такий проект (1, 2).
Більш важливим є те, як Міненерго пропонує врегулювати проблему незаконних рішень уряду (див. фото редакції постанови, як її винесли на розгляду профільного урядового комітету).
Перша норма в пункті 2 ні про що, бо таке нарахування "заднім числом", як вже зазначалось є незаконним, бо нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі та втрачають чинність з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду
Тобто нові норми споживання, які будуть затверджені почнуть діяти лише з моменту набрання чинності відповідною постановою і ця подія однозначно буде в майбутньому.
А і ось друга норма - найважливіша новела: "Не нараховується постачальникам природного газу для потреб побутових споживачів (населення) заборгованість за природний газ в межах норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 1996 р. № 619 в редакції, що діяла до 1 жовтня 2014 року, а також штрафні санкції, 3 відсотки річних та інфляційних втрат, нарахованих на таку заборгованість."
За мереживом бюрократичних формулювань захована схема із завдання збитків державній компанії на щонайменше 10 мільярдів гривень!
Міненерго пропонує щоб Нафтогаз "пробачив" частину боргів ГАЗЗБУТАМ на мільярди гривень. Але до чого тут взагалі газзбути, якщо втрати могли бути потенційно лише у облгазів?
Газзбути з жовтня 2015 брали газ для потреб населення у Нафтогазу в рамках так званих спеціальних обов'язків. Об’єми газу для споживачів, які оплачували газ за нормами споживання визначалися самими газзбутами за чинними НА ТОЙ МОМЕНТ нормами та вказувалися ними в актах приймання-передачі газу.
Тому ніяких збитків в наслідок скасування цих норм газзбут не міг зазнати, бо акти вже закриті і нові обсяги там не з'являться, і як зазначалося нормативно-правові акти втрачають чинність з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.
От хто міг зазнати втрат внаслідок незаконного рішення уряду, підготовленого та внесеного Міненерго, - облгази.
Саме облгази, а не газзбути і лише й в тому випадку, якщо споживачі, які розраховуються за нормами фактично спожили газу більше ніж було визначено чинними на той момент нормами. В такому випадку у облгазів виникав небаланс в газорозподільній мережі, який мав бути покритий ним за рахунок купівлі газу для потреб ВТВ.
Окрім того облгаз недоотримував тарифну виручку за послугу розподілу. Але величина понесених втрат ще потребує визначення та доведення.
Очікувано облгази оберуть шлях судового стягнення з держави заподіяної шкоди. Це лише питання часу.
Газзбути ж формально відокремлені від облгазів юридичні особи (хоча і афільовані із ними), яким "пробачать" боргів на мільярди гривень, але які формально ніяк не покриють можливі втрати облгазів. Тому облгази залишать за собою право судитися з державою. Тоді вони можуть відсудити ці мільярди ще раз.
Тому запропонована Міненерго постанова не лише незаконна, а й робить спробу запустити схематоз та завдати збитків державній компанії на мільярди гривень!
Якою б мала бути адекватна та законна реакція органів влади на ситуацію, що склалася?
Оскільки рішеннями уряду, які були визнані незаконним та скасовані в судовому порядку облгазам вірогідно могла бути завдана шкода, то шкоду має відшкодовувати держава. Саме це передбачено статтями 1166, 1173 та 1175 Цивільного кодексу України.
Тому саме органи влади та облгази мають між собою врегулювати питання відшкодування втрат, але при цьому облгази мають довести факт та розмір заподіяної шкоди майнового характеру.
Але це буде лише частина справи, бо врешті-решт правоохоронні органи мають з'ясувати обставини та визначити коло осіб, які допустили підготовку та прийняття незаконних рішень, які завдадуть збитків державі на мільярди гривень. Бо, як бачимо вони продовжують готувати рішення, які мають на меті приховати заподіяння збитків державі та перекласти їх на державну компанію.
Благими намірами (та під прикриттям "інтересів людей") вистелена дорога до пекла!
Автор: Олексій Хабатюк
Источник: Цензор.НЕТ
Газзбути, більшість яких входить в "Регіональну газову компанію" (РГК) Дмитра Фірташа попередили персонально кожного споживача, який не має лічильника про те, що він нібито заборгував пару тисяч гривень за останні три роки.
При цьому багатозначно зауважили, що покищо грошей з нього брати не будуть, бо уряд нібито щось от-от вирішить. Хоча насправді деяким споживачам газзбути вже надіслали листи та рахунки з нарахуваннями "заднім числом" з вимогою сплати такі рахунки.
Але навіть натякати споживачам що їм прийдеться щось заплатити "заднім числом" - неприпустимо, не те що попереджати що цей борг можуть стягнути з них якщо уряд щось там не вирішить.
Це не лише протизаконно і споживачі легко оспорять такі вимоги в судах, але й політично ризиковано – суспільство відреагує вкрай негативно.
Події останнього місяця тому яскравий приклад. Тому це ніщо інше, як спроба через маніпуляцію суспільною думкою створити тиск на уряд для прийняття вигідного газзбутам рішення та посіяти в суспільстві невдоволення.
А що ж таке має вирішити уряд та за чий рахунок?
Наприкінці листопада Міненерго, яке власне і "наламало дров" із незаконними постановами публікує проект постанови, яка нібито покликана вирішити проблему і саме цей проект подається газзбутами та самим Міненерго як майже Святий Грааль.
Є великі сумніви що це дійсно рішення, а швидше виглядає як черговий схематоз. Але хтось дуже зацікавлений в схематозі, бо зі всіх сил просуває цей проект. Вже за тиждень після оприлюднення - 6 грудня, він виноситься на урядовий комітет. Просто небачена спритність для таких рішень.
Зрозуміло, що ключовим в цій постанові є не нові норми споживання газу (величина яких до речі, то окрема тема для розмови), бо з літа це вже щонайменше третій такий проект (1, 2).
Більш важливим є те, як Міненерго пропонує врегулювати проблему незаконних рішень уряду (див. фото редакції постанови, як її винесли на розгляду профільного урядового комітету).
Перша норма в пункті 2 ні про що, бо таке нарахування "заднім числом", як вже зазначалось є незаконним, бо нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі та втрачають чинність з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду
Тобто нові норми споживання, які будуть затверджені почнуть діяти лише з моменту набрання чинності відповідною постановою і ця подія однозначно буде в майбутньому.
А і ось друга норма - найважливіша новела: "Не нараховується постачальникам природного газу для потреб побутових споживачів (населення) заборгованість за природний газ в межах норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 1996 р. № 619 в редакції, що діяла до 1 жовтня 2014 року, а також штрафні санкції, 3 відсотки річних та інфляційних втрат, нарахованих на таку заборгованість."
За мереживом бюрократичних формулювань захована схема із завдання збитків державній компанії на щонайменше 10 мільярдів гривень!
Міненерго пропонує щоб Нафтогаз "пробачив" частину боргів ГАЗЗБУТАМ на мільярди гривень. Але до чого тут взагалі газзбути, якщо втрати могли бути потенційно лише у облгазів?
Газзбути з жовтня 2015 брали газ для потреб населення у Нафтогазу в рамках так званих спеціальних обов'язків. Об’єми газу для споживачів, які оплачували газ за нормами споживання визначалися самими газзбутами за чинними НА ТОЙ МОМЕНТ нормами та вказувалися ними в актах приймання-передачі газу.
Тому ніяких збитків в наслідок скасування цих норм газзбут не міг зазнати, бо акти вже закриті і нові обсяги там не з'являться, і як зазначалося нормативно-правові акти втрачають чинність з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.
От хто міг зазнати втрат внаслідок незаконного рішення уряду, підготовленого та внесеного Міненерго, - облгази.
Саме облгази, а не газзбути і лише й в тому випадку, якщо споживачі, які розраховуються за нормами фактично спожили газу більше ніж було визначено чинними на той момент нормами. В такому випадку у облгазів виникав небаланс в газорозподільній мережі, який мав бути покритий ним за рахунок купівлі газу для потреб ВТВ.
Окрім того облгаз недоотримував тарифну виручку за послугу розподілу. Але величина понесених втрат ще потребує визначення та доведення.
Очікувано облгази оберуть шлях судового стягнення з держави заподіяної шкоди. Це лише питання часу.
Газзбути ж формально відокремлені від облгазів юридичні особи (хоча і афільовані із ними), яким "пробачать" боргів на мільярди гривень, але які формально ніяк не покриють можливі втрати облгазів. Тому облгази залишать за собою право судитися з державою. Тоді вони можуть відсудити ці мільярди ще раз.
Тому запропонована Міненерго постанова не лише незаконна, а й робить спробу запустити схематоз та завдати збитків державній компанії на мільярди гривень!
Якою б мала бути адекватна та законна реакція органів влади на ситуацію, що склалася?
Оскільки рішеннями уряду, які були визнані незаконним та скасовані в судовому порядку облгазам вірогідно могла бути завдана шкода, то шкоду має відшкодовувати держава. Саме це передбачено статтями 1166, 1173 та 1175 Цивільного кодексу України.
Тому саме органи влади та облгази мають між собою врегулювати питання відшкодування втрат, але при цьому облгази мають довести факт та розмір заподіяної шкоди майнового характеру.
Але це буде лише частина справи, бо врешті-решт правоохоронні органи мають з'ясувати обставини та визначити коло осіб, які допустили підготовку та прийняття незаконних рішень, які завдадуть збитків державі на мільярди гривень. Бо, як бачимо вони продовжують готувати рішення, які мають на меті приховати заподіяння збитків державі та перекласти їх на державну компанію.
Благими намірами (та під прикриттям "інтересів людей") вистелена дорога до пекла!
Автор: Олексій Хабатюк
Источник: Цензор.НЕТ
Схожі новини: