Дві години без світла: у Запоріжжі ввечері відключать будинки першої черги

Переглядів: 446

25 травня 2024 16:16

Дві години  без світла: у Запоріжжі ввечері відключать будинки першої черги фото

Перша черга погашатиметься сьогодні із 20:00 до 22:00

Як повідомляє ПАТ «Запоріжжяобленерго”, згідно з доведеними НЕК «Укренерго» лімітами енергоспоживання на 25 травня, обмеження передбачаються лише на вечірній період.

«За умови відповідального та ощадливого споживання електроенергії – не користуватися енергоємними приладами в години вечірнього пікового навантаження або, принаймні, не використовувати кілька з них одночасно та – як не банально це звучить – вимикати світло у порожніх приміщеннях, є вірогідність уникнути навіть цих незначних обмежень», - говориться у повідомленні.

Ворожі обстріли та дефіцит у єдиній енергомережі – головні причини погодинних та аварійних відключень населення. Про енергетичну ситуацію в регіоні журналістам розповіла речниця ПАТ «Запоріжжяобленерго» Зореслава Цупренко.

За її словами, «Укренерго» доводить індивідуальний ліміт споживання до кожної з областей, щоб уникнути блекауту.

«Ситуація в енергомережі змінюється кожного дня. Укренерго щодня доводить ліміти до обленерго. На їхній підставі впроваджуються графіки погодинних відключень (ГПВ), щоб запобігти перевищенню визначених обсягів», – зазначила Зореслава Цупренко.

Як повідомляє пресслужба Запорізької ОДА, речниця підкреслила, що завдяки обмеженню юридичних осіб тривалий час вдавалося уникати стабілізаційних відключень для населення. Проте з 16 травня через значний дефіцит «Запоріжжяобленерго» вимушено застосувало стабілізаційні відключення і для побутових споживачів.

Зореслава Цупренко зазначила, що частина будинків Запоріжжя вказані одночасно у двох чергах відключення. Такі випадки виникають через резервні лінії живлення, які підведені до багатоповерхівок.

Якщо будинок не потрапляє до жодного зі списків або «вимикається» поза чергою, слід звертатися за телефоном «гарячої лінії» 0800 304 502 або на пошту [email protected]

Актуальні питання і відповіді

Чому графіки на наступну добу викладаються ввечері напередодні, а не раніше?

Графіки погодинних відключень «Запоріжжяобленерго» вводить ВИКЛЮЧНО після отримання від НЕК «Укренерго» лімітів енергоспоживання по області на наступну добу. Поки цієї інформації немає – відсутнє й розуміння, наскільки треба скоротити споживання електроенергії, скільки споживачів мають бути залучені до цього процесу і т. ін. Щойно отримуємо обмеження – а це відбувається ввечері, – ми формуємо графіки та публікуємо їх. В середньому, інтервал між отриманням лімітів та оприлюдненням графіків становить до 30 хвилин.

Чому не можна зробити графік на тиждень наперед?

НЕК «Укренерго» формує завдання на зменшення енергоспоживання (ліміти), виходячи з поточного стану Об’єднаної енергосистеми. В умовах повномасштабної агресії рф, здатної завдати нової шкоди українським енергооб’єктам, та мінливих погодних умов, від яких значною мірою залежить здатність сонячних, вітрових та гідроелектростанцій виробляти електроенергію, стан енергосистеми може змінюватися доволі динамічно. Тож формувати завдання на тиждень наперед неможливо.

Відповідно, немає сенсу й для обленерго розробляти графіки на тиждень/ місяць, адже будь-якої миті всі ці графіки можуть стати неактуальними та лише вводитимуть споживачів в оману. А у відключеннях електроенергії «про всяк випадок», тільки тому, що так написано в графіках на тиждень, не зацікавлений ніхто – ані енергетики, ані споживачі. Відключення – вимушений захід. Якщо знаходимо можливість тримати систему в балансі – не відключаємо, навіть якщо планували. І КОЖЕН споживач впливає на цей баланс.

Будь ласка, запам’ятайте – потужні пристрої краще використовувати вдень, з 11 до 17. Зранку, з 08:00 до 11:00, і ввечері, з 18:00 до 22:00, варто самостійно вимкнути все зайве. Тоді і відключень буде менше, навіть запланованих.

Чому у мене немає світла, якшо за графіком погашається інша черга?

Не всі відключення пов’язані із дією ГПВ. Є ще перерви в енергопостачанні через виконання планових ремонтних робіт та аварійні – спричинені пошкодженням електрообладнання. Тож передусім, переконайтеся, що причина відсутності світла у вашій оселі не пов’язана із плановими роботами або аварією.

Інформація щодо планових (у тому числі на кілька діб наперед) та аварійних перерв в енергопостачанні оприлюднюється на нашому офіційному сайті (Планові перерви в енергопостачанні) та у телеграм-каналі @Zoe_Alarm.

Якщо причина все ж таки в графіках погодинних відключень, - повідомте про цю ситуацію до кол-центру за телефоном 0-800-304-502 або електронною поштою до Інформаційно-консультаційного центру: [email protected]. Фахівці проаналізують звернення та у випадку необхідності внесуть до переліків адрес тієї або іншої черги відповідні зміни.

Оновлено. 20.02

ГРАФІКИ ПОГОДИННИХ ВІДКЛЮЧЕНЬ СЬОГОДНІ, 25 ТРАВНЯ, З 20:00 ДО 22:00 СКАСОВАНО.
"Щиро вдячні нашим клієнтам за свідоме споживання електроенергії та зниження його рівня.

Завдяки вам та вашому відповідальному до цього ставленню заплановане на сьогодні, 25 травня, згідно з графіком погодинних відключень, знеструмлення для Першої черги з 20:00 до 22:00 скасовано.

Рівень енергоспоживання – в межах доведених НЕК «Укренерго» лімітів, потреби в обмеженнях наразі немає.

Дякуємо всім за солідарність та розуміння непростої ситуації в Об’єднаній енергосистемі!", - зазначає речниця ПАТ "Запоріжжяобленерго" Зореслава Цупренко..

Фото: сайт Запорізької ОДА




Схожі новини: