Сила знаний. Каким будет высшее образование в Украине

Переглядів: 1607

20 березня 2013 10:01

Сила знаний. Каким будет высшее образование в Украине  фото
К комитетам Верховной Рады не протолкнуться — улица Банковая заполнена бойцами спецподразделения «Беркут» и студентами-активистами. Последние громко скандируют: «Мы за образование!» и поднимают транспаранты: «Требуем системных изменений» и «Нам учиться — нам и решать». На одном из плакатов — портрет Альберта Эйнштейна и подпись: «С 1187 даже у него не было бы шансов». Активисты уверены: если проект превратится в закон, в вузы вернётся глобальная коррупция, бюджетные места будут ликвидированы, а власть над высшим образованием сосредоточится в министерстве. Двум альтернативным законопроектам студенты симпатизируют больше, так как те сохраняют академическую, кадровую и финансовую автономию вузов.

В здании комитетов начинается слушание «О законодательном обеспечении развития высшего образования Украины», на котором должен присутствовать и один из создателей законопроекта №1187 Сергей Кивалов. Однако он не появляется, и представители студенческих организаций показательно ставят на его стол три копилки в виде поросят. Объясняют это тем, что «депутаты подкладывают студентам свинью». На критику в адрес законопроекта отвечает заместитель министра образования Алексей Днепров. Он уверен: данный проект — то, что сейчас нужно Украине. «Документ сбалансирован, его можно принять в первом чтении, а уже после — вносить необходимые правки», — заявляет Днепров.

Фокус изучил резонансный законопроект и узнал, чего опасаются студенты и преподаватели.

В вузы вернут вступительные экзамены

Внешнее независимое оценивание знаний (ВНО) проводится в Украине с 2004 года. По мнению главы парламентского комитета по вопросам науки и образования Лилии Гриневич, его введение позволило решить проблему со взяточничеством. «Если сейчас вернуть экзамены, мы вернём в вузы коррупцию и сделаем практически невозможным поступление менее обеспеченных абитуриентов», — утверждает Гриневич. С ней согласен представитель гражданского движения «Відсіч», студент НПУ им. Драгоманова Илья Кротенко: «Вступительные экзамены — это возвращение связей и кумовства. Нет денег на взятку — нет образования».

Администрация вуза будет определять размер стипендии и количество получающих её студентов

Сегодня порядок назначения и выплаты студенческих стипендий устанавливается правительством. Студенты высших учебных заведений III–IV уровня аккредитации (институты, академии и университеты) получают 730–790 грн., учащиеся техникумов и колледжей — 550 грн. В законопроекте указано, что стипендия должна быть не меньше прожиточного минимума. И всё. Нет никаких социальных гарантий того, что определённое количество студентов будут получать эти выплаты. «Больше нет уверенности в том, что успешные студенты будут оценены по заслугам, — объясняет активист Илья Кротенко. — Администрация вуза может действительно выплачивать стипендию в размере прожиточного минимума, но при этом существенно сократить количество получающих её студентов. Или же вовсе отдать весь стипендиальный фонд одному студенту, например, сыну ректора. Текст законопроекта это позволяет». Кроме того, контрактные студенты лишаются всяких гарантий того, что бесконтрольное повышение стоимости обучения невозможно.

Диплом украинского образца не соответствует международным требованиям

Несмотря на то что в законопроекте упоминается приложение к диплому европейского образца, в документе всё же нет описания того, что должно в него входить. Нет упоминаний ни о Европейской кредитно-трансферной системе (была создана в странах — участницах Болонского процесса для обеспечения единой межгосударственной процедуры оценивания и сравнения результатов обучения, а также академического признания), ни о выборе студентами предметов, необходимых для получения специальности. По мнению Лилии Гриневич, огромной проблемой сегодня является и нострификация (процедура признания документов иностранных государств о высшем и послевузовском профессиональном образовании) иностранных документов. Президент Киево-Могилянской академии Сергей Квит уверен, что в центре внимания сейчас — реформирование украинских университетов и интеграция украинской системы образования в западноевропейское и мировое академическое сообщество. Потому особого внимания требует и английский язык. «Украинская академическая среда, включая преподавателей и студентов, должна его выучить», — настаивает Квит. Студент может быть отчислен из вуза за нарушение любых правил, установленных руководством.

Так, учащегося могут выгнать из университета за «невежливое поведение», возвращение в общежитие после 24.00, плагиат, неподходящий наряд или причёску. «Эти правила абстрактны», — считает Илья Кротенко и требует чётких критериев отчисления, чтобы никого не могли лишать права на обучение из-за нарушения комендантского часа.

Министерство будет единолично разрабатывать и утверждать государственные стандарты высшего образования

Согласно проекту, вся власть сосредотачивается в руках ректора, которого назначает министр образования и науки. «Цель этого документа — укрепление управленческой вертикали, — говорит президент Киево-Могилянской академии Сергей Квит. — Управление вузом осуществляется в ручном режиме по схеме «от министра к ректору». Квит уверен, что авторы законопроекта используют современную риторику «автономии и самоуправления» с целью на самом деле избавиться от любых признаков академической свободы. Фактически современные вузы уже сейчас взаимодействуют с министерством по такой схеме, однако законодательно она может быть закреплена именно сейчас. Планируется ликвидировать Высшую аттестационную комиссию, которая занимается аттестацией научных и научно-педагогических кадров высшей квалификации. Документ передаёт министерству все её нынешние полномочия, среди которых и признание иностранных дипломов, и формирование специализированных советов по защите диссертаций. «С принятием такого закона вся власть будет в руках бюрократов: выдача лицензий и аккредитация вузов, контроль над финансовыми потоками», — утверждает Илья Кротенко.

Бюджетные места в вузах могут в любой момент сократить

За государственный счёт, согласно проекту, смогут учиться не менее 51% студентов, принятых на первый курс бакалаврата. Однако из документа куда-то исчезло уточнение, что это 180 стипендиатов на каждые 10 000 населения. «В законопроекте №1187 это сформулировано таким образом, что даёт возможность неограниченно уменьшать количество студентов», — говорит активист гражданского движения «Відсіч» Дмитрий Карпий. Между тем в одном из альтернативных проектов точное число бюджетников указано, а также предусмотрены бюджетные места для не менее чем 50% тех, кто уже бесплатно отучился в бакалаврате и поступает в магистратуру.

Ректор Киевского политехнического института Михаил Згуровский, принимавший участие в разработке альтернативного законопроекта, предлагает распределять государственный заказ в зависимости от того, куда идут по результатам внешнего оценивания сильные ученики. Кроме того, альтернативный документ вводит понятие «государственный грант», который может получить тот вуз, который выбирает сам абитуриент.

Экс-министр образования Станислав Николаенко уверен, что государственный заказ — один из тех китов, на которых держится система высшего образования, и именно на него сейчас стоит обратить максимум внимания. «Когда-то президент Хорватии сказал мне: «Не совершайте те же ошибки, которые когда-то совершили мы. Отменили бюджетные места, а теперь готовим инженеров в Италии за $25 000», — вспоминает Николаенко.

Ольга Шиленко, Фокус



Имя:
Ваш комментарий:

Bogdana
20 березня 2013 г. (12:45)
О, знов проплачена стаття, як і ті "хлопчики по виклику" з Відсічі, які на всі мітинги йдуть за гроші і скандують гасла. Якби дійсно читали законопроект № 1187 ці студенти, які на мітингу, якщо то дійсно студенти, то точно б ті гасла не скандували. Адже цей законопроект Калетніка-Ківалова-Сороки навпаки розширює автономію вузів, розмір стипендії навпаки буде збільшуватись, залежно від розміру прожиткового мінімуму і те, що більшу увагу будуть приділяти балу атестата і повернуть вступні іспити, я вважаю, є позитивним. Систему ЗНО давно необхідно було відмінити. Вона себе зовсім не виправдала – мало того, що у ній безліч помилок, які деяким випускникам шкіл вартують цілого втрачено року навчання і вступу в університет, бо результати апеляції затягуються майже на півроку. А скільки незручностей ЗНО створює для дітей сільської місцевості – вони ж змушені вставати у 6 годин ранку, щоб добратись у інший райцентр, щоб здати там тестування. Та це ще нічого, а от те, що більшість випускників просто «зубрять» відповіді на тести – оце трагедія. Що ж ми з такими спеціалістами на практиці робити будемо, що вони тестувати будуть. Там ж знання необхідні чи теж будемо казати – обирай варіант «а» чи «б». А інша когорта випускників шкіл просто вчать ті предмети, які їм необхідні для здачі ЗНО. Необхідно, щоб більшу увагу приділяли балу атестата і повернути вступні екзамени, а не далі продовжувати деградацію української освіти з цим ЗНО.
Аноним
20 березня 2013 г. (13:15)
ЗНО-дескридитация для мозга,отсутствие развития мышления и невозможность получения нормальных знаний.Контрактное обучение-мертво рождённый выкидыш, но возможность для поднятия самоуважения и самоутверждения тупоголовых СЫНКОВ современных нуворишей при абсолютной бесполезности для общества, цивилизации и даже для самих себя.
Влад
20 березня 2013 г. (13:23)
Любий законопроект після прийняття його в першому читанні, обговорюється і в нього вносяться поправки, в т. ч. і законопроект підготовлений Ківаловим, Калетніком, Сорокою. Ще ні один закон не створювався досконало з першого читання. Тому я вважаю, що питання по поводу корупціїї у вишах, бюджетних місць, і стипендій, ще будуть обговорюватись і в нього будуть вноситись позитивні для студентів зміни.
Интересно
20 березня 2013 г. (13:43)
А сколько бюджетных средств идет на ЗНО- вместо повышения окладов работникам школ и ВУЗов?
Ника
20 березня 2013 г. (13:53)
З одного боку дуже приємно спостерігати, що є ще небайдужі студенти, які проявляють активність, цікавляться ситуацією щодо законопроектів про вищу освіту,обговорють їх, висловлюють свої думки та вносять пропозиції. Проте, мабуть вони ще не розуміють, що даний законопроект дійсно надає біль кращі умови навчання у ВНЗ . Також буде прозоріше фінасування ВУЗів!
смайлик
20 березня 2013 г. (14:36)
Ознайомившись з проектом закону, мене зацікавила інформація про зменшення ролі ЗНО та впровадження вступних екзаменів. Як на мене, саме це нововведення допоможе якнайкраще розкрити здібності абітурієнтів. Адже тести тестами, але саме практика допоможе показати реальний рівень освіченості. Вважаю, що тестова форма оцінювання навчальних досягнень не є найбільш ефективною та об’єктивною. Доля випускника повинна залежати лише від його багажу знань, умінь та навичок, а не від кількості правильно набраних відповідей!
елена
20 березня 2013 г. (14:37)
На сьогодні однозначно вища освіта в Україні потребує реформування. Закон Калетніка-Сороки -Ківалова , на мою думку , є найбільш вдалим , ситемним , відповідає саме сучасному розвитку вищої освіти . До того ж в його основі лежить велечезний досвід , здобутки , традиції вищої освіти України, адже в його розробці взяли участь досвідчені ректори .
Аноним
20 березня 2013 г. (14:43)
Досить приємно , що наші громадяни проявляють небайдужість до прийняття таких Законів . Адже питання досить серйозне - реформи у вищій освіті. Тому надзвичайно важливо враховувати інтереси усіх учасників освітнього процесу . Вважаю що саме цей законопроект вирішить питання якісної світи - працевлаштування
Саня
20 березня 2013 г. (15:03)
Во внешнем тестировании полно недоработок: как может студент подавать документы в мед университет на врача и на агронома (в некоторых вузах нужны те же сертификаты). Лотерея под названием:куда возьмут. Вступительные экзамены при вузах помогут решить эту проблему. Также плюс законопроекта Кивалова, Калетника, Сороки что стипендия должна быть не меньше прожиточного минимума. Считаю, что если студент действительно хорошо учится, то его труды должны быть вознаграждены!
Дмитро
20 березня 2013 г. (15:16)
Цілком підтримую Богдана, така замовна стаття і про державні місця, і про стандарти вищої освіти, і про вступні екзамени, Ви читаєте закон між стрічками і бачите один негатив, жаль...
анатолій
20 березня 2013 г. (15:26)
Вважаю що у законопроеті Калетніка-Ківалова-Сороки досить вдало викладений саме механізм автономії ВНЗ , академічних свобод та студентського смоврядування
Студентка
20 березня 2013 г. (15:57)
Если законопроект ККС наконец то станет законом это будет большим плюсом для государственных и национальных высших учебных заведений. Во первых, вступительные экзамены необходимо вернуть и забыть навсегда о недейственной системе ЗНО, ведь только экзамен дает возможность оценить знания студента, а тестирование показывает лишь бездумные ответы, которые абитуриент просто угадал. Если сравнить уровни знаний студента первокурсника, который поступил в университет в прошлом году и студента лет 10 назад, то это просто небо и земля. Во вторых, согласна с тем, что университет должен иметь полное право решать кому из студентов выдавать стипендию и кто должен оставаться на бюджетном месте. Бюджетники вообще себя очень свободно чувствуют, знают что никто их на платное не переведет и нагло этим пользуюся.
Lena
20 березня 2013 г. (16:15)
Погоджуюся із попередніми дописувачами щодо "зменшення ролі ЗНО та впровадження вступних екзаменів".Дійсно, це піде лише на користь , стане стимулом для розвитку духовності,аналітичного мислення, дослідницьких навичок абітурієнтів.Тож, сподіваюся, що зросте рівень освіченості українських студентів. Бо ж прикро спостерігати за невеличкими купками "проплачених" юнаків та дівчат, що замість, аби пари відвідувати, виходять на мітинги. На жаль, вони не можуть розтлумачити журналістам, що вони тут захищають, бо, в більшості своїй, не читали жодного із трьох законопроектів, вони, захоплені присмаком бунтарського заперечення всього, лишень спроможні "підкидати свинок" авторам законопроекту та скандувати годинами 2-3 слова. Та чому дивуватися: на ЗНО більше й не потрібно: "так" або "ні"...
XXX
20 березня 2013 г. (16:42)
Неможливо одразу написати законопроект який би кардинально і одразу змінив систему вищої освіти в кращу сторону. Законопроект Калетніка-Ківалова-Сороки – це лише перші вдалі кроки для розвитку освіти в Україні.
almaz9854
20 березня 2013 г. (17:13)
Комментарий удален
Зуся
20 березня 2013 г. (17:58)
До реформирования высшего образования в Украине следует подходить очень тщательным образом и системно. Обычно обновление высшего образования в нашем государстве следует проводить именно на основе предложенного Законопроекта Кивалова-Калетника-Cороки. Так как данный Законопроект - это инновации в систему высшего образования Украины. Я, например, за инновации в системе образования!
аліна
20 березня 2013 г. (18:03)
Дійсно вступні екзамени- це об'єктивний критерій оцінюваня абітурієнта . Тому вважаю ,що обговорюванний законопроект- упішний завтрашній день в освіті та можливий високий рівень здобутих знань у вітчизняних ВУЗах.
Фельд
20 березня 2013 г. (18:19)
Дожились: бригадники - комментаторы совершают налеты даже на захудалые сайты провинциальных газеток! А по теме... Украинское "высшее" образование уже сдохло, и ему не помогут и не повредят никакие законы, хоть от Кивалова, хоть от Пиналова. Так что хочет кто пинать балду и получить ненужный диплом - ему в отечественный ВУЗ, а кто хочет учиться - копите денег на Европу или США.
Иван
20 березня 2013 г. (18:42)
больная нация-все хотят иметь высшее образование,при этом в Украине как специалисты в таком количестве не нужны-нет рабочих мест, а в Европе наши дипломы недействительны-ну разве мы не больные? ни в одной стране нет такого количества вышей "на душу населения"-сначала стремимся получить диплом, а затем голову сушим:как устроиться с этим дипломом горшки из-под Европы выносить
сергій
20 березня 2013 г. (18:51)
Сучасна система ЗНО - це як лотерея . Тому переконаний , що законопроект ККС- це доречні нововведення в освіті .
Костя
20 березня 2013 г. (18:57)
Як на мене, то законопроект Ківалова-Калетніка-Сороки необхідно прийняти. В ньому йдеться про зменшення ролі ЗНО при вступі на контракт в національний університетах. я б це ЗНО взагалі відмінила, тому що це зовсім не ефективний спосіб перевірки знань. Чомусь колишні студенти, напр. наші батьки, вони були розумнішими після закінчення ВНЗ, ніж теперішня молодь. Вони здавали усні/письмові екзамени, до них завзято готувалися, читали багато наукової літератури... А що зараз - більшість надіється на удачу "вгадаю / невгадаю"
Міха
20 березня 2013 г. (19:01)
Даний законопроект , який запропонували Ківалов-Калетнік-Сорока показує як покращити вищу освіту в Україні і якими інструментами при цьому користуватись, ! Тому сумнівів немає про ефективність запропонованого законопроекту!
Арсен
20 березня 2013 г. (19:17)
У нас тільки появляються нові ідеї, які так необхідні для розвитку освіти, знаходиться незначна категорія людей, що створює відповідний супротив. Проти чого? Проти того, щоб держава відповідала за поступовий європейський розвиток освіти. Той, хто дійсно читав законопроект №1187 прекрасно розуміє, що на даний час саме він потрібен для суспільства.
Оксана
20 березня 2013 г. (20:06)
Активіст Відсічі встигає, бачу всюди: і на виборах за опозицію покричати і тут з Лілією Гриневич помітингувати. А я б йому радила вчитися, вчитися і ще раз вчитися!!! Всі його думки, висловлені у статті всього лиш припущення. "З університету виганятимуть за зачіску", де ж це він таке у законопроекті вичитав - смішні дитячі вигадки. Жодне припущення нічим не підтверджене - буде професійним журналістом жовтої преси. А щодо спрощення процедури нострифікації, то тут, думаю, Лілія Гриневич бореться не за українську освіту. Взагалі мені здається законопроекти опозиції налаштовані на розвиток освіти не європейської в Україні, а в Європі не української. Але,що можна чекати від таких фахівців в галузі освіти як Кличко і Тягнибок???
kat
20 березня 2013 г. (21:15)
ЗНО- гірше, що може бути в нашій освіті! Скільки мрій втрачено! Скільки коштів витрачено на вчителів з поглибленням предметів! Навіщо все це! Законопроект, прийнятий Ківаловим, Калетніком, Сорокою - це великі кроки у майбутнє нашої освіти, адже він розроблений найдосвідченішими ректорами! Наша освіта деградує і їй потрібні кардинальні зміни! Ці зміни дає новий законопроект!
Марта
20 березня 2013 г. (21:25)
ЗНО - це одна з найактуальніших проблем нашої освіти, знання випускників не оцінюють об'єтивно, немає ніяких інших варіантів і багато недопрацьовано, а у законопроекті Калетніка-Ківалова-Сороки - це прогрес у нашій системі освіти! Я розумію, що краще стояти на мітингу і викорикувати гасла, ніж сидіти за книжкою, але ж ці студенти намагаються мітингувати проти того, що покращить їх життя! «Если сейчас вернуть экзамены, мы вернём в вузы коррупцию и сделаем практически невозможным поступление менее обеспеченных абитуриентов», — утверждает Гриневич. С ней согласен представитель гражданского движения «Відсіч», студент НПУ им. Драгоманова Илья Кротенко: «Вступительные экзамены — это возвращение связей и кумовства. Нет денег на взятку — нет образования». Тобто ви стверджуєте,ь що цього всього зараз немає? З корупцією потрібно боротися, але "ректорський" законопроект дає шанс вступити у ВУЗ більшій кількості студентів і оцінка їх знань якраз буде об'єктивною! А про те, наскільки політизували нашу освіту я взагалі мовчу! Законопроект створений в першу чергу ректорами (у даному випадку), а потім вже депутатами і не суттєво до якої партії вони входять!
Серафима
20 березня 2013 г. (21:31)
Законопроект трьох ректорів це найкраще з всього що ми зараз маєм. Нехай ректори вирішують що необхідно студентам, адже вони пацюють у цій сфері і кожного дня бачать що потрібно змінити та покращити. Законопроект ще буде змінюватись та удосконалюватись, але основні моменти в ньому прописані досить вигідно для студентів. Підтримую законопроект трьох ректорі і сподіваюсь на те, що він буде прийнятий.
Павел
20 березня 2013 г. (21:44)
Не розумію чому стільки наклипів на даний ЗП. Це тому що автори регіонали ? Навіщо так публічно переходити на особистості? Люди ідуть на мітинг, підсувають якісь "свині", самі не знаючи для чого і не бачачи в очі цей ЗП. Що тут сказати...був би Яценюк регіоналом - був би його ЗП "поганий" ? Треба об'єктивно дивитися на речі. У випадку євроінтеграції, до якої ми йдемо - даний ЗП є невід'ємною складовою. Він несе багато корисних змін, і він є доступний у електронній формі на сайті ВРУ - раджу ознайомитися.
варя
20 березня 2013 г. (21:52)
з того часу як прийшло ЗНО, багато майбутніх студентів (на той момент учнів) перестали думати, адже то було не потрібно, адже головна задача-вивчити відповіді на тести і все, а потім дивуються чому молода людина не може сформувати власну думку, відбувається просто деградація освіти та молоді. На рахунок корупції, то мені здається що все залежить від університету... Законопроект КСК дасть можливість змінити теперішню, вже таку звичну нам, систему освіти в кращу сторону.
deINeKA
20 березня 2013 г. (22:20)
В нашій країні, як завжди, бачать лише політику та корупцію, незважаючи ні на що (навіть на реальні перспективи). Я вступала до ВУЗу, коли про ЗНО ще навіть не чули. Та навіть якби мала вибір, то не зробила б по-іншому. Так як, вважаю, що ЗНО потребує багато часу, сил та нервів абітурієнтів, не говорячи про кошти їх батьків та держави (яких ніколи не вистачає)
deINeKA
20 березня 2013 г. (22:36)
«Если сейчас вернуть экзамены, мы вернём в вузы коррупцию и сделаем практически невозможным поступление менее обеспеченных абитуриентов» А якщо не повернути іспити, то корупція буде прогресувати на інших рівнях. Талановитим та розумним завжди була відкрита дорога, як у ВУЗи (бо це підвищує рівень самого ж ВУЗу), так і в будь-які установи (бо там завжди потрібні не лише кваліфіковані, а й тямущі працівники)
Emma
20 березня 2013 г. (23:00)
Взагалі не розумію, як тести можуть дати об'єктивну оцінку знань школяра...Це як лотерея: можна нічого не знати і здати, а можна просто перенервувати - і попрощатися із мрією вступити до обраного ВУЗу, а в гіршому випадку - чекати наступного року... А як бути сільським школярам, батьки яких не мають можливості наймати репетитора...
ZMIY-Фельду
20 березня 2013 г. (23:34)
Я так думаю - не бригадники это. Это один, максимум два проплоченных тролля. Вы посмотрите на стилистику и время комментов. Причём оплата скорее всего зачёт или экзамен. :-)
Фельд - Змию
21 березня 2013 г. (08:53)
Да, это скорее всего мобилизованные студенты или сотруднички мелкого ранга из какого-нибудь ВУЗа, подчиненного одному из авторов законопроекта. Сидят и барабанят за зачет/экзамен. Но вот как они добрались до такого уровня, как наша газетка... Ну ладно они там бомбили сайт "Зеркала Недели", ту газету читают, а наша им зачем?
nyta
21 березня 2013 г. (10:49)
Законопрект - розроблений ректорами відомих ВНЗ, і враховуючи всі особливості вищої освіти, на даний час є необхідним і важливим для України. Підримую всіх, хто проти ЗНО. Ця форма перевірки знань є неефективною: багато абітурієнтів не змогли поступити у ВНЗ через це.
ZMIY-Фельду
21 березня 2013 г. (14:57)
Думаю объясняется тем, что в нашем колхозе аж 4 ВУЗа и 3 колледжа. А команда дана скорее всего по всем вышам. И троллята на этом сайте скорее местные, хотя комменты скорее одни и те же для всех, ибо нынешние средства коммуникации позволяют делиться информацией со скоростью полёта дерьма из ануса в унитаз. Я так думаю.
Катерина
21 березня 2013 г. (17:40)
Знову знайомий текст, відчувається фальшивість та завуальованість осіб, що подають інформацію. Перш ніж писати такого роду статті потрібно ретельно ознайомитися із законопроектом. Все, що висвітлено вище, не обґрунтовано. В Законопроекті чітко сказано, що стипендія буде не менше прожиткового мінімуму і кількість бюджетних місць зростатиме. А ЗНО унеможливлює чітку оцінку абітурієнта.
Оля
21 березня 2013 г. (18:26)
Скільки вже можна читати ті самі фрази вже в котрий раз. Набридло. Жовта преса завжди була – є – і буде, але потрібно розуміти як її відрізняти. Ви отримали завдання НАКЛЕП ось і клепаєте!!!! Не маєте конкретних підтверджень ваших слів, просто загальні фрази. Візьміть Законопроект та уважно його перечитайте. Аалле ж, вам це ні до чого. У вас завдання-налити бруду. Законопроект Калетніка-Сороки-Ківалова як найкраще дає змогу вирішити питання Про вищу освіту.
nika
21 березня 2013 г. (19:44)
Нововведення нам в освіті давно потрібні! Хто добре ознайомився із даним законопроектом, розуміє його позитивні сторони! А щодо корупції під час екзаменів при вступі в університетах не погоджуюсь! Це навпаки шанс поспілкуватися та зарекомендувати себе з кращої сторони, адже студенти ВНЗ повинні бути розумні, освідчені, комунікабельні, з бажанням отримати вищу освіту, а щоб це побачити, потрібно в живу поспілкуватися.
Таня
21 березня 2013 г. (20:31)
Дане нововведення справді потрібне у наших ВУЗах, щоб не зменшити кількість студентів та підвищити курупцію, як де-хто вважає, а навпаки збільшити розумних, освітчених людей. Щодо ЗНО, то самій пройшлось їх писати, були цікаві завдання та відповіді в паніці, переживанні допускались елементарні помилки, а буває випадково проставлять і все правильно. Тому, справді ЗНО - це свого роду лотерає, вона чітко не визначає знання абітурієнтів. На мою думку досить правильним буде Внутрішнє незалежне оцінювання у ВУЗах, і знову ж не можу залиити осторонь, той факт, що студентів поменшає і збільшиться курупція, якщо ж ви так справді вважаєте, то згадайте, вступ, як проходив раніше, коли були вступні екзамени у ВУЗах, можливо хтось сам ще їх проходив або батьки, бабусі, дідусі, і поступали, і добре навчались. Тому слід порівняти тих студентів і теперішніх і робити певні висновки!
Рута
22 березня 2013 г. (12:13)
Я впевнена, що все буде ДОБРЕ! ВР прийме нормальний Законопроект про вищу осві, тобто Законопроект Ківалова-Калетніка-Сороки, і вища освіта в Україні буде на високому і професійному рівнях і студенти будуть отримувати найкращу освіту!!!
Ящишена О.
22 березня 2013 г. (22:29)
Як же набридли ці обмусолювання! Чому у нашій країні постійно шукають погане в хорошому і навпаки?! Ті законопроекти, що містять шляхи вирішення актуальних проблем відштовхуються народом, а ті що дискримінують більшість- користуються популярністю! Люди! Зупиніться! Адже, якщо так далі піде. то не бачити нам нормального життя!
Аноним
23 березня 2013 г. (15:37)
Согласна со Змеем,писали не наши. Судя по грамотности укр. языка. Только зачем это. А Мелике знания хорошие ну может еще в базовых можно. А вот юристы - это ужас.
Оксана
23 березня 2013 г. (20:09)
Я і мій чоловік закінчили ВУЗИ (педагогічний і медичний) нещодавно. На державну форму навчання були зараховані за результатами екзаменів. З малих років батьки привили нам повагу до себе і любов до знань, тому ніхто не переймався тим, що потрібно було комусь давати взятки. Ми навчалися на "відмінно" з середнім балом "5" і "4,8". Чи не тому, будучи студентами, ми не розуміли слів "корупція" у ВУЗах. Знаю, що матеріально важко тим, хто не відвідує пари, "не має часу" на вивчення тем. Такі студенти завжди шукали "дах", який їм допоможе вирішити проблеми під час сесії. Чи не "під дахом" працюють студенти-активісти на Банковій замість того, аби "гризти граніт наук"? Чи там усі юристи позбиралися?!
Яна
23 березня 2013 г. (21:26)
Чому всі розцінюють новий законопроек так пасивно! Уважніше читайте! Для студента створюються кращі умови здобуття вищої освіти, вони ще відображаються при в ступі, адже абітурїєнту надаватиметься можливість випробувати свої знання на іспиті і для нього це реальний шанс навчатися у вузі, не можна всіх рівняти під ЗНО. Автономія? А чому ні? Вуз зможе самостійно розпоряджатися своїми грошовими потоками і направляти їх у правильне русло для розвитку того чи іншого наукового проекту.
Олексій
25 березня 2013 г. (09:55)
Чудовий законопроект, як студент я повністю його підтримую!!!
deINeKA
27 березня 2013 г. (20:04)
Я вважаю, що проти цього законопроекта виступають і мітингують, ті студенти, яких "купили". Тому, що прочитавши його вони б зрозуміли, що це додатковий шанс вступити до ВУЗу. Той хто має наснагу до навчання, впевнений у своїх знаннях та силах - без проблем зможе здати ЗНО і в нього не виникне ніяких проблем ще й здати вступні іспити. А для тих хто має наснагу до навчання, але НЕ впевнений у своїх знаннях - вступні іспити будуть шансом не змарнувати рік свого життя в очікуванні наступного ЗНО

Схожі новини: